--> קצת על קצבאות זיקנה ...אז מה מגיע לנו. | BliGil - זכויות וזכויות

קצת על קצבאות זיקנה ...אז מה מגיע לנו.

קצת על קצבאות זיקנה ...אז מה מגיע לנו ? מגיע לנו להזדקן בכבוד? מגיע לנו קצת כסף מהביטוח הלאומי אחרי ששילמנו כל השנים? מגיע לנו ...


קצת על קצבאות זיקנה ...אז מה מגיע לנו ?
מגיע לנו להזדקן בכבוד?
מגיע לנו קצת כסף מהביטוח הלאומי אחרי ששילמנו כל השנים?
מגיע לנו טיפול אישי אם אנחנו צריכים?
כן ....מגיע לנו גם שירותים רפואיים טובים ונגישים, מגיעים לנו שירותי פנאי קהילתיים, מסגרות תעסוקה, הנחות ושירותי קהילה חינם,,, אז מגיע!! אולי בהולנד או שבדיה? כאן קצת פחות מגיע..
אבל.. בכל זאת..
כל אזרח בהגיעו לגיל הפרישה זכאי לקצבת זקנה מהמדינה.
מהו גיל הפרישה?
גיל הפרישה הוא הגיל שבו תהיו זכאים לקצבת אזרח ותיק, בתנאי שהפסקתם לעבוד או שהמשכתם לעבוד והכנסתכם מעבודה אינה עולה, או עולה במעט על הסכום המרבי לעניין זה שנקבע בחוק; ואם יש לכם הכנסה שלא מעבודה, כגון הכנסה מנכסים או מריבית על השקעות - בתנאי שהכנסתכם זו אינה עולה, או עולה במעט על הסכום המרבי לעניין זה שנקבע בחוק.
ההכנסה מפנסיה אינה נלקחת בחשבון.
גיל הפרישה של גברים כיום הוא 67 שנים.
קביעת גיל הפרישה לנשים שנולדו מ- 1.3.1956 ואילך נמצא בדיונים בוועדת הכספים של הכנסת. מי שנולדה עד תאריך זה, גיל הפרישה שלה הוא 62. (לקביעה יותר מדוייקת יש לבדוק באתר הביטוח לאומי במחשבון גיל. )
כשמגיעים לגיל הזכאות אמורים לקבל מהביטוח הלאומי מכתב המפרט בדיוק כמה מגיע. באופן אוטומטי.
אז כמה מגיע?
ביטוח אזרח ותיק  הוא אחד מענפי הביטוח החשובים ביותר במערכת הביטוח הסוציאלי של הביטוח הלאומי, והוא נועד להבטיח לתושבי ישראל הכנסה חודשית קבועה לעת זקנה.
לקצבת אזרח ותיק (קצבת זקנה) זכאי תושב/ת ישראל שנולד בישראל או שעלה לישראל לראשונה לפני גיל 62-60,  והוא עונה על תנאי הזכאות.
מי שעלה לארץ לראשונה לאחר גיל 62-60, תשולם לו, בתנאים מסוימים גמלת אזרח ותיק מיוחדת.
תושב ישראל שעבר להתגורר במדינת אמנה, עשוי להיות זכאי לקצבת אזרח ותיק, גם אם חדל להיות תושב בישראל.
תושב ישראל שהתחיל לקבל קצבת אזרח ותיק בארץ, ועבר להתגורר בחוץ לארץ, עשוי להמשיך ולקבל את הקצבה גם אם חדל להיות תושב ישראל.
מעודכן ל- 01.01.2018
סכום הקצבה הבסיסית החודשית היא 1,535 ₪ ליחיד.  לזוג (הקצבה לזוג מורכבת מקצבה ליחיד וכן תוספת בעבור בת זוג) הקצבה היא 2,307₪.     סכום הקצבה הבסיסית החודשית לבני 80 ומעלה, ליחיד1,622 ₪, ולזוג (הקצבה לזוג מורכבת  מקצבה ליחיד של בן 80 וכן תוספת בעד בן זוג)  2,394.
אם שני בני הזוג, כל אחד בנפרד, עונים על תנאי הזכאות לקצבה, יקבל כל אחד מהם קצבה ליחיד.
כלומר... כנראה לא נתעשר..
לגבי הבהרות , תוספות וזכויות נוספות בהמשך..

אם יש שאלות בכל נושא זכויות מול הרשויות אשמח לענות באתר או בפרטי.
רבקה הראל  MSW מומחיות בשיקום פסיכיאטרי, טיפול פרטני וליווי זוגי ומשפחתי.
0546760757 - טלפון
rivka070@walla.com

תגובות

שם

hottrend,1,
rtl
item
BliGil - זכויות וזכויות: קצת על קצבאות זיקנה ...אז מה מגיע לנו.
קצת על קצבאות זיקנה ...אז מה מגיע לנו.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgT9lmkFPM50NHEjfEEcKKJdr4jDbyqwjNCeP-yowZDPiS_gpay7Tk8-KXpz2uIs62ucofA9LcK7M6aeyQLyCXAmuojvwpjw5DCilERQMpkr1TKIR3WWz3b8nwBcKSwEZnFIAVBUhRx_B_n/s1600/aged-arm-cane-40141.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgT9lmkFPM50NHEjfEEcKKJdr4jDbyqwjNCeP-yowZDPiS_gpay7Tk8-KXpz2uIs62ucofA9LcK7M6aeyQLyCXAmuojvwpjw5DCilERQMpkr1TKIR3WWz3b8nwBcKSwEZnFIAVBUhRx_B_n/s72-c/aged-arm-cane-40141.jpg
BliGil - זכויות וזכויות
http://zhuyot.bligil.co.il/2018/09/blog-post.html
http://zhuyot.bligil.co.il/
http://zhuyot.bligil.co.il/
http://zhuyot.bligil.co.il/2018/09/blog-post.html
true
491302414079738732
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy